Tuesday, November 18, 2008

Heavy Monster Project(WIP)_ZBrush base model

Ok! When I decide my concept, then I go to ZBrush to build my base model.
In this project, I start in ZSphere. Not necessary option, but ZSphere can faster.
When I complete the base model, I export it to Maya, and retopology the base model.(similary, not necessary option. You can use ZBrush's topology tool...etc)


嗨!各位。當我的概念已定案後,我就開始著手製作我的角色模型了。在這個作品中我是採用ZBrush的ZSphere開始建立基本模的。建模的方式很多種,隨你高興,在這裡之所以會選ZSphere是因為他用來建基本模的大型是挺快的。當我完成這個基本模之後,我就將它導入到Maya中重新佈線,因為用ZSphere所建出來的模型其佈線並不太適於製作日後的anmation。(同樣地,你也不一定要導到Maya中去佈,重新佈線的方法也很多)

No comments:

Post a Comment